222 2324iconmonstr-facebook-4-icon images gmail-icon

čtvrtek 31. října 2013

PRG#8 CAFÉ LOUVRE

...aneb pohádka o tom, jak jsme se hned po ránu pěkně přežraly. 

Bylo nebylo. Páteční večer, zapadlý bar v centru Prahy, Roza s Kájou do sebe hází jednu sklenku za druhou, platí i za svého kamaráda P. a ten jim slibuje, že je za to pozve na kávu a dort do jeho oblíbené kavárny Louvre. Během několika dnů se tak opravdu stane a Roza s Kájou se rozhodnou, že hned další týden návštěvu zopakují, tentokrát v brzkých ranních hodinách, a dají si pořádnou předškolní snídani. V předvečer oné snídaně se ale strhne strašlivá bouře, do domů Rozy a Káji vtrhne zlý a zákeřný čaroděj Selečí rypák a promění nebohé spící krásky ve dvě prasata. Ano, prasata. Tolik jídla v 8 ráno do sebe totiž zvládnou nacpat jenom prasata.

Tímto budu muset bohužel pohádku ukončit a přejdu k tvrdé realitě. Moudro, že snídaně je nejdůležitější jídlo dne, jsme si vzaly opravdu k srdci a ochutnaly jsme velkou část snídaňové nabídky Café Louvre. Už teď můžu říct, že určitě ne naposled. 
Hned v 8 ráno jsme i s naším P. naklusali do skoro prázdného Louvru a usedli k menšímu stolku s tím, že "to nám přece bude stačit". Po zdlouhavé fázi "nevím, co si mám dát", "dala bych si slaný i sladký" a "tak si dáme oboje", jsme si konečně objednaly. Že jsme si daly pěkně do nosu značí už to, že číšnice k nám musela přisunout další stůl, protože na jeden by se to všechno nevešlo.
P1150487
Jako první k nám dorazily nápoje. Roza a její oblíbený zázvorový čaj, P. dostal ke svojí anglické snídani pomerančový džus a já si v nabídce kávy vybrala Grand cappuccino Louvre. Musím uznat, že takhle dobré cappuccino jsem už dlouho neměla a body dávám i za estetiku.
P1150489
Čaj z čerstvého zázvoru s medem, 42,-
P1150490
Grand Cappuccino Louvre, 55,
Po chvíli čekání (na to, jak prázdno bylo, možná až moc dlouhé) jsme na stůl dostali i jídlo. Teda vlastně jenom první chod. Součásti anglické snídaně našeho doprovodu byly fazole v tomatové omáčce s párkem a tousty s máslem a pomerančovým džemem. My s Rozou jsme vsadily na klasiku a nedaly si nic jiného, než míchaná vajíčka. Vše bylo skvělé. Vajíčka pěkně "mokrá", přesně jak mají být, výběr z pečiva bohatý (housky, dalamánky, chléb), ochutnala jsem i fazole a klidně bych si je někdy příště dala sama.
P1150492
P1150493
Anglická snídaně, 139,-
P1150491
Míchaná vejce na másle, sypaná čerstvou pažitkou, 55,-
P1150494
Už ve chvíli, kdy jsme dojedly tyhle talíře jsem byla příjemně najedená a nic dalšího jsem do sebe soukat rozhodně nemusela. Haha. Ale musela! Roza neodolala domácím lívancům s malinovým přelivem a já jablečnému koláči se sněhovou peřinou a ořechy. Obsluha na mě sice s koláčem zapomněla, ale já se nedala a prostě jsem ho musela mít!
P1150495
Domácí lívance, malinový rozvar, zakysaná smetana, 69,-
P1150496
Sněhový koláč s jablky a vlašskými ořechy, 49,-
Ještě, že jsme tak nenažraný, na stole nám totiž přistála opravdová nádhera. Rozy lívance jsme všichni tři komentovali pouze citoslovci "och", "ách" a "mňam!". Čtyři krásné vysoké lívanečky koupající se ve vydatné porci malinové omáčky se smetanou uprostřed a mochyní, jakožto třešničkou na dortu. Chutnaly stejně jako vypadaly, prostě božsky. Abych nezapomněla, můj koláč byl taky skvělý a určitě ho můžu doporučit!
P1150497
Tím naše obžerství skončilo a já byla vážně ráda, že školu mám doslova za rohem, takže dovalit se na přednášku s tak nacpaným žaludkem nebyl zas takový problém.

Café Louvre od nás získává pět hladových žaludků z pěti! V budoucnu se určitě můžete těšit ještě na jednu exkurzi, protože v Louvru vaří i obědy a jejich polední menu vypadají více než lákavě!


Jak se sem dostanete?
Tramvají číslo 6, 9, 18, 22, zastávka Národní třída
Národní 22, Praha 1


Vaše drahá prasátka
Kája a Roza

Žádné komentáře:

Okomentovat